Step into my office, baby











Tog tåget tidigt till Montparnasse och började med en kaffe och bläddrade i modetidningar tills staden vaknade. Gick omkring och pratade med personalchefer och lämnade cv:n. Sen åkte jag vidare till Saint-Germain-des-Prés för att fortsätta jobbsökandet men jag kände mej lite malplacerad i min mix av slitna second hand-plagg och gamla h&m-trasor. Men då studsade en man med jättekamera fram och förklarade hur fantastisk jag var och hur han ville fotografera mej. Jag lyckades lite besvärad smita undan för att minuten senare bli stoppad av en äldre man som sa "men oj vilka fula glasögon du har!"och sen gå vidare.
Jaja, jag gick in i en butik som jag hört sökte personal och lämnade mitt cv och pratade lite med personalchefen som skrattade till för att jag råkade uttala ett krångligt franskt ord lite knasigt. Men två timmar senare med en örtomelett och ytterligare en kaffe i magen fick jag sälja in och styla två plagg och sedan svara på typiska intervjufrågor i en halvtimme, sen försvann chefen och kom tillbaka några minuter senare och sa "du börjar på fredag!"
Jaha, det var det, så var jobbat fixat!
Firade med en Monaco (en blandning av öl och röd saft typ) och åkte hem och åt mysmiddag med fransmannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0