Let my shoes lead me forward





























Tog tåget till Montparnasse och sedan metron vidare till Tuileries för att gå till ett av mina absoluta favoritinspirationsställen -107Rivoli. Det är fantastisk bokhandel med massor av olika mode-, konst-, design- och fotoböcker, knäppa smycken och roliga koppar. Fick med mej två nya inspirerande böcker hem.
Sen åkte jag vidare till Montmartre och tog mej förbi turistströmmarna vid Sacré Coeur och kom fram till tygkvarteren Marché Saint-Pierre. Fingrade på randig bomull, skön viscose och tjock ull och när axlarna värkte och armarna blivit en halv meter längre gick jag till Améliekaffet (Café des 2 Moulins) och väntade på en kompis. Drack en jos och tittade över gatan upp mot min gamla lägenhet där jag bodde för fyra år sen.
När klockan blivit sen hoppade jag på tåget tillbaka till Montfort och himlen var som ett konstverk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0