Au revoir Montpellier

















Åkte tillbaka till mitt älskade Montpellier för att städa ut ännu en lägenhet. Sorterade, slängde, skänkte, sålde och behöll, tvättade fönster, golv och väggar. Och mellan varven träffade jag min finaste Minhwa och åt chokladcrepes och gick runt och sa hejdå till mina hjärteplatser.
På midsommarafton släpade vi alla saker som klarat den hårda utgallringen till tågstationen och grät en skvätt. Sen bar det av norrut.

I went back to my beloved Montpellier to clean out another apartment. Sorted, tossed, donated, sold and retained, washed windows, floors and walls. And in between, I met my best Minhwa and ate chocolate crepes and went around and said goodbye to my favorite spots.
On Midsummer we took all the things that survived the harsh culling to the train station and cried a little bit. Then I went north.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0