Asleep on a sunbeam







När jag pausar från jobb- och lägenhetsletande:
Lägger jag mej på golvet med en katt på magen och solen i ögonen.
Tar jag på mej JBs mjukaste myskläder och lyssnar på Studio Ett.
Gör jag tusen koppar kaffe i den röda kaffemaskinen och äter varma pain au chocolats med kniv och gaffel.
Tjuvlyssnar jag på skvallrande damer som sitter på fiket nedanför med dyra armbandsur och tjocka små hundar.
Diskar jag upp gårdagens disk och känner mej som en fransk hemmafru.
Skaver jag av mintgrönt nagellack och tittar ut över takåsarna och dagdrömmer en stund.
Eller så tar jag med mej en bra bok och en flaska vatten och går upp på höjden för att läsa i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0